16
40

Sporten en snel afvallen

Snel afvallen bereik je door twee dingen te doen. Anders te eten en meer te bewegen. Veel mensen beginnen vol goede moed, om na enkele dagen of weken weer terug te vallen in hun oude gewoontes. Hoe kan je echt snel afvallen, zonder extreem te sporten, honger te lijden en het uiteindelijk op te geven?

Snel afvallen? Langzaam beginnen

Mensen willen over het algemeen zo snel mogelijk resultaat zien. En dat gaat ook op voor mensen die willen afvallen. Helaas kan het in sommige gevallen maanden duren voordat er echt resultaten zijn geboekt. Het is dus belangrijk om te beseffen dat afvallen een kwestie van volhouden en geduld is. De grootste en meest voorkomende fout die mensen maken is dat ze direct aan een zwaar dieet beginnen en daarnaast extreem gaan sporten. Het is raadzaam om je slechte gewoontes stapsgewijs te veranderen.

Verander je gewoontes langzaam

Ben je gewent om veel frisdrank te drinken? Begin dan daarmee. Vervang de frisdrank met een suikerarm drankje, of beter nog, drink water in plaats van frisdrank. Door water te drinken, zuiver je je lichaam, ook vet wordt makkelijker afgevoerd. Probeer 2 tot 4 liter water per dag te drinken. Vervang een maaltijd met een maaltijdshake, dat kan al enorm veel calorieën schelen. Eet in het begin gewoon, maar vermijdt ongezonde vetten en suiker. Als je dit doet met je voedselinname ben je al een heel eind op de goede weg. Maar ook bewegen is erg belangrijk.

Echt snel afvallen? Beweeg veel

snel afvallenAls last hebt van 30 of meer kilo overgewicht, is het aan te raden om langzaam te beginnen met sporten. Ga voor iedere maaltijd een half uur wandelen of fietsen. Je verbranding komt dan op gang, waardoor voedsel efficiënter wordt verbrand. Als je twee keer per dag een half uur wandelt of fietst, ben je een uur bezig met sporten. Het is een uitstekende manier om te beginnen voor mensen die kampen met ernstig overgewicht. Na enige tijd, verlies je gewicht en kan je intensiever sporten. Je kan ervoor kiezen om dagelijks twee keer een uurtje te wandelen of te fietsen. Maar je kan ook lid worden van een sportschool en enkele dagen per week te werken aan je gewicht. Richt je in het begin op cardio, niet teveel op fitness. Door 3 keer per week intensief een uurtje te sporten en daarnaast gezond te eten, kan je heel snel afvallen. Hou altijd in gedachte, de resultaten zijn pas zichtbaar na vele maanden, niet na een week. Weeg jezelf daarom ook niet dagelijks of wekelijks. Kijk eens per maand wat je bent kwijtgeraakt.